Hogyan toborozz online? Egyetlen egyszerű lépés, biztos siker!
A beszűkült munkaerőpiac a Te cégedet is kihívások elé állította? Úgy érzed lemaradtál, nem vagy képben a médiafogyasztás változásairól, a hirdetési módszereitek nem hoznak eredményt?
Tudjuk, hogy így érzel.
Hogy honnan? Az ügyfeleinktől.
Mi, az Online Fejvadász csapata – mely mögött az RBL Marketing ügynökség áll, több mint 10 éves online marketinges és 2 év online toborzási tapasztalattal – nem csak a problémáidat ismerjük a munkatárs keresés terén, de azt is meg tudjuk mondani, miért nem találtok megfelelő jelölteket.
A módszereitek elavultak, egyoldalú hirdetési rendszerekben (álláskereső portálok) gondolkodtok. Megfogalmazzátok – akár nagyon jó szöveggel is – az elvárásaitokat és a csábító juttatásokat. Elhelyezitek hirdetéseteket az ismert és drága portálokon, ahová a potenciális jelöltnek először regisztrálnia, majd kutatnia kell a felhívásotok után, és/vagy felteszitek a felhívást saját weboldalatokra, jól-rosszul, de szintén nem úgy, hogy az álom munkatársat bevonzzátok vele.
Ugye így csináljátok?
Esetleg próbáltátok már az Adwordsot, Facebook hirdetést de nem vált be, ezért nem is próbálkoztok vele tovább, mert az álláshirdető portálokról még ha drága is néha beesik valaki.
Ki merjük jelenteni, hogy a cég amely ma, nem aknázza ki a közösségi média oldalak és az adwords lehetőségeit, nem tud megfelelő eredményeket elérni a munkaerő toborzásban.
Ehhez viszont profi segítség kell, nem elég a klasszikus, és nyugodtan használhatjuk ezt a jelzőt „passzív” hirdetési rendszer. Ennél ma már sokkal több kell, és persze minél olcsóbban.
2 éve létezik az Online Fejvadász és ez a fajta toborzási szolgáltatásunk, melynek lényege, hogy ügyfeleinknek csak meg kell határoznia, milyen munkaerőre van szüksége és mi kialakítunk hozzá egy olyan rendszert, amelyből folyamatosan érkeznek az adott pozícióra a releváns érdeklődők. Tulajdonképpen a ti szempontotokból ilyen egyszerű.
Bízz meg minket és pipa.
Miért vagyunk ilyen biztosak benne, hogy a Te cégednél is működni fog ez a fajta toborzás?
A folyamat sikerességéhez leginkább a saját módszertanunk alapján végzett „profilozás” ad hozzá a korábbi módszerekhez képest. Olyan pontosan „rajzoljuk meg” az ideális jelöltet, hogy az meg is jelenik.
Az alábbi folyamaton keresztül juttatunk el benneteket is a megfelelő, hosszú távon együttműködő munkatársakig:
1. Megismerjük az álláshirdetéseteket és az igényeiteket
Nagyon pontosan leképezzük a korábbi szisztémátokat, és értékeljük mely pontokon volna érdemes változtatni, hogyan tudjuk kialakítani számotokra az ideális hirdetési rendszert.
2. Egyedi ajánlatot adunk majd szerződést kötünk
3. Megalkotjuk a pozíció(k)hoz tartozó ideális jelölt(ek) PROFILJÁT / profiljait
Tényleg, mint a bűnügyi sorozatokban. Annyira részletesen kitaláljuk az ideális jelöltet számotokra amennyire csak lehetséges. Ez az alapja annak, hogy a hirdetést valóban csak azokra célozzuk akiket tényleg szeretnétek, hogy jelentkezzenek.
4. Létrehozzuk a jelentkezési weboldalt és szükség esetén egy Facebook oldalt is, hírlevél-sorozatot állítunk össze mely tovább fokozza a hirdetés hatékonyságát.
5. Hirdetési fiókot hozunk létre
Facebook hirdetési fiókot kell létrehoznunk, ha szeretnénk hirdetést feladni. A fiók szolgál a szolgál a hirdetési díjak elszámolására, itt követhető nyomon a hirdetés eredményessége.
6. Elkészítjük a hirdetéseket, azok kreatív anyagait (általában többet 1-1 témában, és teszteljük melyik teljesít jobban)
7. Beállítjuk a hirdetés eredményeinek mérését
8. Elindítjuk a hirdetéseket
Általában 1 hónapos kampányokkal dolgozunk, előre egyeztetett büdzsével. Figyeljük és módosítjuk ha szükséges, új kampányt indítunk
9. Folyamatosan mérünk és optimalizáljuk a hirdetéseket, kezeljük a Facebook oldalt
10. Tartalmat, blogcikket gyártunk
Tartalommarketing eszközökkel is segítjük a folyamatot. Ez azért nagyon fontos, mert a Google algoritmusa például a teljes weboldalad figyeli: hirdetéseid előkelőbb helyen – és olcsóbban is jelennek meg ha jók a tartalmak, írások az oldaladon!
A szabály: a cikk legyen érdekes, a független oldalon megjelenő cikkekre sokat ad az olvasótábor – és nem utolsó sorban a linkmarketing működését is elősegíti!
Sokan csak a szöveges tartalmak (cikkek) létrehozására koncentrálnak, azonban a tartalommarketinghez soroljuk a videó és grafikai (infografika) elemeket is használó technológiákat. Ennek oka a keresőoptimalizálásban végbement fejlődés, melynek eredményeképpen a SEO ma már valóban csak a minőségi tartalmakon alapulhat, és ennek egyik legjobb eszköze az új szöveges tartalom.
Keress minket, ha szeretnél korszerű, hatékony lenni és megoldani a munkaerő-toborzás problémakörét 1 lépésben!