The Best Job Listing Theme. Everything you need.

Lorem ipsum dolor sit amet, quo veri iuvaret ex, iusto pericula efficiendi pro id. Te vis labores accusamus.

The Best Job Listing Theme. Everything you need.

Mel torquatos constituto ex, eros primis aperiam sed cu, vel in oratio corpora eligendi. At mel alii dissentiunt, duo ad inimicus quaerendum.

Top
miert-kell-online-toborozni

Miért működik az online munkaerő toborzás?

Ha Te HR-es vagy, akkor olyan 99%, hogy valamilyen emberhiánnyal küzdesz.

Már felvetted a kapcsolatot a munkaügyi központokkal, fejvadászokkal, állásportálokkal. Még az is lehet, hogy hirdettél a helyi lapokban, és szerveztél kihelyezett állásinterjút. Ha nagy cégnél dolgozol, akkor egy külön csapat utazza körbe az országot, potenciális munkavállalót keresve.

Valószínűleg már azt is tudod, hogy sem a munkaügyi központok, sem a fejvadászok, sem az állásportálok, sem a többi korábbi “tuti” módszer nem segít megoldani a munkaerő-hiányt. Ráadásul ez a nem-segítség nem is olcsó.

toborzási pillanatkép

Online toborzás vs. cvonline.hu

Ez a Google Analytics képernyőmentés magáért beszél, de nem hiszem, hogy ezzel újdonságot árulok el Neked, szerintemTe is ezt tapasztaltad.

Kattints a képre a nagyobb méretért, és megtudod, hogy 872 jelentkezőből hány érkezett a CVonline-ról!

De akkor mi a megoldás? Hol lehet munkaerőt toborozni?

Nem máshol, mint az interneten. Az interneten mindenki megtalálható. Igen, mindenki. Na, jó, a felnőtt lakosság csak 79% internetfelhasználó a Hootsuite 2018. januári kutatása szerint, de az végül is mindenki. Aki nem található meg 2018 közepén az interneten, az nagyon nagy valószínűséggel a munkaerő piacra sem integrálható.

Így kijelenthetjük, hogy a magyar munkaképes lakosság 100% megtalálható, és célozható online eszközökkel.

Magyarországi internetfelhasználók 2018

Forrás: Hootsuite Digital in 2018 in Eastern Europe (2018.január)

Célzás: mindenki célozható, elérhető

Amikor az interneten böngészünk, akkor nyomot hagyunk magunk után. Egy kattintás itt, egy cikk elolvasása ott, egy ideig megállunk az oldal görgetésével és olvasunk, majd írunk egy e-mailt, vagy üzenünk ismerősünknek a chaten valamit. Ha valamire kíváncsiak vagyunk, akkor az interneten keresünk rá, a megfelelő szavak beírásával. Szinte minden nap, és mindenre az internetet, az internetes alkalmazásokat használjuk.

Ezeket a tevékenységeket az internetes hirdetési rendszerek összegyűjtik, rendszerezik, és amikor hirdetést akarsz eljuttatni 1-1 célcsoportnak, ezek alapján tudod a hirdetésedet célozni.
A meghirdetett állásnak megfelelően be tudunk állítani érdeklődési köröket, végzettséget, sok esetben iskolát is, demográfiai adatokat (kor, nem, lakhely, családi állapot). Így tudjuk elérni, célozni hirdetéseinkkel a potenciális munkavállalókat, így tudunk online munkaerőt toborozni.

Kíváncsi vagy rá, mit gondol Rólad a Google?

Hogy mi a Te hirdetési profilod?

Lépj be a Google fiókodba, majd kattints erre a linkre. Ezt mind korábbi aktivitásod alapján hozták össze. Nagyjából igaz, nem?

 

Miért működik az online munkaerő toborzás?

Azt már tisztáztuk, hogy mindenki elérhető az interneten, és azt is, hogy célozható is a hirdetési rendszerekkel, nézzük hát, miért működik az online munkaerő toborzás, szemben a korábbi, hagyományos módszerekkel.

Mert teljesen megváltoztak körülmények. 2018 közepe van, és munkaerőhiány, miközben a szomszédos országban a minimálbér 1500 EURO, ahová pillanatok alatt ki lehet jutni, és akár nyelvtudás nélkül is el lehet helyezkedni.

A KSH adatai szerint 2018 első három hónapjában 129 700 volt a betöltetlen álláshelyek száma, de ez a szám a valóságban több lehet. Döbbenetesen magas szám, ráadásul még többen tervezik, hogy a közeljövőben külföldön vállalnak munkát. Egészen pontosan 1,5 millióan.

Ez rengeteg mindent megváltoztat a munkaerő keresésben

Nézzük sorjában, miket:

Azok, akik magasan képzettek, vagy olyan versenyszakmában dolgoznak, mint például a programozók, már rendelkeznek állással, és kicsi a valószínűsége, hogy hobbiból álláshirdetéseket adnak fel különböző portálokon. Őket bizony meg kell találni, és el kell csábítani. Ne szépítsük, ha azonnalra keresünk munkatársakat, mást nem tudunk csinálni.


Ha betanított, vagy például építőipari munkásra van szükségünk, akkor sem segítenek a korábbi módszerek, mert ők sem korábban, sem most nem nézegetnek álláshirdetés portálokat, és a munkaügyi központokat sem sűrűn látogatják. Tudjuk, mert az elmúlt 2,5 évben több ezer betanított munkás jelentkezését bonyolítottuk le, kizárólag online hirdetésekkel és felületeken.


A munkáltatónak sok esetben egy komolyabb képzést is be kell vállalnia, mert képzett munkaerőt nem, vagy csak nagyon drágán találni.


A céges mobil és autó után, jön az ingyenes munkába szállítás, és a lakhatás megoldása, és ehhez plusz szolgáltatások, például kondi bérlet.


Ha a munkavállalók nem jönnek oda, ahol mi hirdetünk, akkor ott kell hirdetni, ahol a munkavállalók vannak. Hirdetni kell a Google hirdetési rendszerében, hirdetni kell a Facebookon, és hirdetni kell akár a LinkedIn-en is, bár ez utóbbi felületen más stratégiával.

 

Ennyi változás még nem elég!

De nem csak azon kell változtatni, hogy hol hirdetünk, hanem a jelentkezési felületeken, és a szövegeken is!

Nem elég egy álláshirdetésekkel teleszórt oldal, valahol eldugva a weboldalon! Jól megtervezett jelentkezési oldal kell, megtervezett e-mail automatizmussal, hogy minél több látogatóból legyen jelentkező.

Ma már nem elég, ha kiírjuk a weboldalunkra, vagy egy álláshirdetés portálra, hogy mik az elvárások, meg hogy versenyképes fizetés, meg családias légkör, meg bla-bla.

Konkrét ígéretek kellenek, és konkrét bizonyítékok. Úgy megfogalmazva, hogy az a leendő munkatársnak felkeltse az érdeklődését.

Nem elég egy szöveges, vagy táblázatszerű felsorolás, képek kellenek, és ütős toborzó szövegek, és könnyítsük meg a jelentkezést. Biztos, hogy szükség van a munkatárs születési hónapjára, vagy, hogy hol született? Ugye nem? De ha mégis, később, amikor alkalmasnak találunk egy jelöltet, bőven ráér megkérdezni.

Azt is érdemes az állást meghirdetőnek végig gondolnia, hogy ragaszkodik-e a végzettséghez, vagy inkább emberi tulajdonságokhoz, kompetenciákhoz köti a felvételt. Minden plusz adatbekérés kb. 10%-al kevesebb jelentkezőt jelent!

 

Szóval ma már semmi sem olyan, mint szokott lenni, és várhatóan lesz ez még így sem, látva a tendenciákat, és olvasva a híreket.

A kérdés nem az, hogy lehet-e online toborozni munkatársakat, hanem hogy ki kezdi el előbb, ki keres meg minket előbb? Te, vagy a konkurenciád?

Töltsd ki az űrlapot az ingyenes felméréshez:

* Kötelező mezők

Az Rbl Marketing Kft., mint az online-fejvadasz.hu oldal üzemeltetője az űrlapon megadott adatokat kapcsolatfelvételre fogja használni, az űrlap elküldésével ehhez Ön hozzájárul.


E-mail
Telefon

Adatbázisunkból bármikor leiratkozhatsz a kiküldött e-mailek alján lévő linkre kattintva. vagy lépjen kapcsolatba velünk a következő címen: office@online-fejvadasz.hu. Az Ön által megadott adatokat bizalmasan kezeljük, 3. félnek nem adjuk ki. Adatvédelmi nyilatkozatunkat weboldalunkon megtalálja. Az űrlap elküldésével elfogadja, hogy feldolgozhatjuk az adatokat.

We use MailChimp as our marketing automation platform. By clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provide will be transferred to MailChimp for processing in accordance with their Privacy Policy and Terms.

Munkásszállás Galgahévízen

Galgahévízen a fő út mellett 40 fő befogadására alkalmas munkásszálláson szobák kiadók.

Az oldalt létrehozta, a szolgáltatást végzi az RBL Marketing Kft.

2193 Galgahévíz, Ökofalu dűlő 23/8.

ronky.balazs@rblmarketing.hu

[/vc_row]

Több mint 10 éve foglalkozom marketinggel, online marketinggel, és 2016 óta online munkaerő toborzással. Ez alatt az időszak alatt munkatársaimmal több, mint 45 000 munkavállalót toboroztunk online eszközökkel megbízóinknak, átlagosan havonta 1145 főt. Még mindig találni munkatársakat, csak jól kell keresni!