The Best Job Listing Theme. Everything you need.

Lorem ipsum dolor sit amet, quo veri iuvaret ex, iusto pericula efficiendi pro id. Te vis labores accusamus.

The Best Job Listing Theme. Everything you need.

Mel torquatos constituto ex, eros primis aperiam sed cu, vel in oratio corpora eligendi. At mel alii dissentiunt, duo ad inimicus quaerendum.

Top
Business Coach interjú

A recruiter az új szuperman? Milyen kompetenciákkal kell rendelkeznie ma egy toborzónak?

Lassan 3 éve foglalkozom kollégáimmal online toborzással, és ez idő alatt sok HR vezetővel beszélgettem arról, milyen munkatársakat keresnek, hol keresnek, mi változott az elmúlt évekhez képest. Az a tapasztalatom, hogy ma a HR-es már marketinges is, különösen ha a toborzás területén tevékenykedik. Egy toborzással foglalkozó marketingesnek (tehát nekünk) pedig,  érdemes megismernie a HR területeit, így a toborzást is, hogy recruitment  során jobban együtt tudjon működni a kiválasztási folyamatban bevont szakemberekkel.

Milyen tudás és készségek szükségesek vajon, és hol lehet elsajátítani ezeket? A szakmai alapismeretek  mellett mit kell még tudnia egy  toborzásba, kiválasztásba bevont szakembernek? Erről kérdeztem Juhász Erikát, és Komócsin Laurát a Business Coach Kft. coachait legújabb képzésük kapcsán, ami nemcsak HR-eseknek, toborzást, és kiválasztást folytató szakembereknek, de funkcionális vezetőknek is szól.

 

ONLINE-FEJVADÁSZ: Minden szektorra jellemző hogy a jelöltek elérése, megszólítása egyre nehezebb. A cégek kétségbeesetten keresik a megfelelő jelölteket, munkatársaikat hosszútávra, esetenként drága és nem túl hatékony módszerekkel.

A munkaerőpiaci kihívások sok szakembert foglalkoztatnak, és ez jó, hiszen így új módszerek, gyakorlatok jelenhetnek meg, hatékonyabbá téve a folyamatokat.

Mik a trendek a szektorban, mit láttok a toborzás legnagyobb kihívásainak?

J. Erika: Az állandósult szakemberhiány arra készteti a munkáltatókat, hogy alapjaiban gondolják újra toborzási stratégiájukat.

Egy szervezet sikeres működése a munkavállalói „minőség” függvénye, tehát, hogy talál-e és meg tudja-e tartani a jó szakembereit. A toborzás és kiválasztás legnagyobb kihívása nem változott: eredményesen megszólítani a potenciális szakembereket, hitelesen képviselni a céget és a keresett pozíció tartalmát a kiválasztási folyamatban és az új kolléga beállását követően tudatosan figyelni a megtartásra. Figyelni kell tehát, hogy teljesülnek-e a korábban kommunikált ígéretek, a cég mennyire hiteles a mindennapokban, szervezeten belülről nézve is. Úgy is mondhatnánk, hogy a megtartás a modern recruitment.

 

ONLINE-FEJVADÁSZ : Hogyan tudja kiegészíteni egymást a coaching és a toborzás?

J. Erika: Soha nem látott mértékben értékelődött fel a recruitment folyamatban részt vevők kompetenciái, a szakemberekért folytatott harcban. Nélkülözhetetlen a coaching szemlélet és az „out of the box” gondolkodásra való képesség és az, hogy a recruitmentben résztvevő szereplők az állást kereső jelölt nézőpontjából is rálássanak a folyamatra, támogassák, kísérjék a kiválasztást.

 

ONLINE-FEJVADÁSZ: Mivel én is végzett coach vagyok, ennek a fontosságát és előnyeit saját magam is megtapasztaltam. Hogyan jött a Recruitment Institute képzésnek az ötlete?

K. Laura: 2017 nyarán több felsővezetőt coacholtam, úgy érezték leginkább egy új HR vezetővel tudnának lendületet hozni cégeikbe. Jól ismertem a szervezetet, így rövid időn belül releváns jelentkezőket tudtam ajánlani.. Megtetszett a feladat, ezért arra gondoltam, ha már csinálom, szeretném jól csinálni. Tanácsot kértem fejvadász ismerőseimtől hogyan érdemes tovább lépnem, hogyan képezzem magam. Mindegyikük azt mondta, hogy “on the job” , azaz a munka közben sajátították el a szakmát. Aztán találkoztam Juhász Erikával, akinek több évtizedes fejvadász tapasztalata van, és a vele való akkori beszélgetésünk eredményeképp született meg az ötlet, és kértem fel őt, hogy álmodjon meg és rakjon össze egy színvonalas képzést. Így született meg a Recruitment Institute.

J. Erika: Régóta foglalkoztatott a gondolat, hogyan lehetne támogatni a toborzásban tevékenykedő szakemberek munkáját, létrehozni egy olyan képzést, ahol a meglevő szakmai tudást rendszerezzük, új eszköztárral gazdagítjuk, és gyakorlatorientált megközelítéssel erősítjük a szakmai magabiztosságot.

Sikerült egy olyan képzést kidolgozni, mely hiánypótló a tréning piacon. Nagy örömömre mögöttem áll egy olyan szakmai, szakértői csapat is, mint oktatói stáb, akik tapasztalatukkal, szemléletükkel gazdagítják a képzést.

 

ONLINE-FEJVADÁSZ: Mik a képzés legfőbb elemei?

J. Erika: A toborzási folyamat felgyorsult és olyan új elemek jelentek meg benne, mint a branding, az agilis szemlélet, vagy a mesterséges intelligencia. A helyzetet tovább színezi a munkahelyeken (így a recruitment folyamatban is) megjelenő generációs kérdéskör. Erre az összetett toborzási helyzetre keres választ és nyújt eszközöket a képzés. Célunk, hogy a résztvevők átlássák a teljes recruitment folyamatot és proaktívan, innovatívan tudjanak reagálni a toborzási kihívásokra.

K. Laura: Tematikusan foglalkozunk a toborzási folyamat állomásaival, mint pl. egy új szakember iránti igény kialakulásával, a sourcing-gal, a jelöltekkel való kapcsolatfelvétellel. Lesz egy modul, amit az interjútechnikának szentelünk, foglalkozunk a kiválasztás támogatásával és recruitment kompetenciákkal.

 

ONLINE-FEJVADÁSZ: Miben más ez a képzés?

K. Laura: Legfontosabb, amit korábbi képzéseink tapasztalataiból szűrünk le, hogy ne egy, hanem több oktató ossza meg a tudását, és hogy ki lehessen használni a szinergiákat. Csak olyanok oktassanak a képzésen, akik maguk is művelik az adott területet a gyakorlatban, illetve legyen 21. századi, friss tananyagú.

J. Erika: Oktatóink mind szakmabeliek, fejvadászok, recruitment szakemberek, tanácsadók, szervezetfejlesztők, trénerek, coachok, többen funkcionális HR menedzserek is voltak. Az összegyűlt szakmai tudásunk esszenciáját adjuk át a képzésen. Meggyőződésünk, hogy a Recruitment Institute hiánypótló a tréningpiacon.

A képzés „tréning”, és „kurzus” és „szakmai műhely” is egyben. A kiscsoportos munka pedig lehetővé teszi, hogy a résztvevők egymás tudása, tapasztalata, kreativitása által inspirálódva merőben új megoldásokat találjanak dilemmáikra.

A képzésen együtt lehet jelen a funkcionális vezető, a céges recruiter, a vállalati HR-es, a fejvadász, vagy akár egy branding-es is, és „üzleti nyomás” nélkül gondolkodhat együtt és juthat közös megoldáshoz. Ez szemléletet formálhat, változást eredményezhet a gondolkodásmódban, attitűdben.

 

ONLINE-FEJVADÁSZ: Kiknek ajánljátok ezt a képzést?

J. Erika: A képzést ajánljuk recruitereknek, tanácsadóknak, HR szakembereknek, de funkcionális vezetőknek (line/hiring managerek) is, hiszen ma mindenki egy kicsit recruiter is.

 

ONLINE-FEJVADÁSZ: Mire vagytok a legbüszkébbek a Recruitment Instituttal kapcsolatban?

J. Erika: Egy olyan képzést álmodtam meg, ahol a résztvevők a minőségi recruitment iránt elkötelezett oktatóktól inspirálva, kiscsoportos, gyakorlatorientált és interaktív módon jutnak olyan, az üzleti környezethez igazított tudáshoz, eszköztárhoz, ami segíti őket a komplex toborzási helyzetek eredményes kezelésében.

Laura: Büszke lennék, ha a képzésen résztvevők az itt szerzett tudásukat és a képviselt szemléletmódot munkájukban hasznosítani tudnák.

Mint ahogy a coach képzésünket elismeri a legnagyobb nemzetközi coach szervezet, az a tervünk, és az első lépéseket meg is tettünk, hogy a Recruitment Institute is olyan képzés legyen, amit egy nemzetközi grémium is elismer.

Bővebb információs és jelentkezés a Business Coach Kft. Recruitment Institute képzéséről itt érhető el. Az október 12-én, pénteken tartott képzésen én is részt veszek, tapasztalataimról hamarosan beszámolok!

 

Munkásszállás Galgahévízen

Galgahévízen a fő út mellett 40 fő befogadására alkalmas munkásszálláson szobák kiadók.

 

Névjegy

 

Juhász Erika -Vezetés-szervezés szakközgazdász, irodalomterapeuta, business coach

1989 óta különböző fejvadász cégek tanácsadója, 1997-tól az EastEuroCoExecutiveSearch Group vezető tanácsadója, 2004-től partnere. 2014-től felsőoktatási intézmények megbízott oktatója karriermenedzsment témában. 2014-től felsőoktatási intézmények megbízott oktatója karriermenedzsment témában. Pedagógus-továbbképzési program szerzője és trénere. 2018-től a Business Coach Kft. stratégiai partnere, tréner, coach. A Recruitment Institute szakmai vezetője.

 

Juhász Erika

 

Komócsin Laura PCC

Nemzetközileg akkreditált executive coach, a Business Coach Kft ügyvezetője. Az International Coach Federation magyar tagozatának alapító-elnöke. Kollegájával, Benedek Nikolettával közösen alkották meg az első magyar coaching modellt, a DIADAL-t. Számos nagyvállalat felsővezetőit coacholta sikerrel, mint például a PEPSI, Ericsson, Magyar Telekom, MOL, Telenor, TNT, ITSH, EGISstb. 4 magyar és 2 angol nyelvű könyve jelent meg. 2014-ben elindította a SPARKLE selfcoaching globális CSR programot, melynek eBookja már 14 nyelvre van lefordítva.

nn

Több mint 10 éve foglalkozom marketinggel, online marketinggel, és 2016 óta online munkaerő toborzással. Ez alatt az időszak alatt munkatársaimmal több, mint 45 000 munkavállalót toboroztunk online eszközökkel megbízóinknak, átlagosan havonta 1145 főt. Még mindig találni munkatársakat, csak jól kell keresni!

You don't have permission to register