The Best Job Listing Theme. Everything you need.

Lorem ipsum dolor sit amet, quo veri iuvaret ex, iusto pericula efficiendi pro id. Te vis labores accusamus.

The Best Job Listing Theme. Everything you need.

Mel torquatos constituto ex, eros primis aperiam sed cu, vel in oratio corpora eligendi. At mel alii dissentiunt, duo ad inimicus quaerendum.

Top

Tanulható a home office

2020. márciusa: az iskolák egyik napról a másikra bezártak, és az oktatás online folytatódott tovább.
A hirtelen jött átállás káoszt okozott, senki sem tudta milyen szoftvert érdemes használni, azt hogy
kell kezelni, milyen számítógép kell, milyen kamera.

A mai iskolások többsége szerencsére edzett számítógép, internet és közösségi médiahasználó. Ami
még februárban hátrányt jelentett, mert túl sok időt vett el a gyerektől, az most gyakorlatias előnnyé
változott, de a kereteket az iskoláknak kellett meghatároznia.

Szegény tanárokkal ugyanez történt

tanulható a home office

A tanárokat ugyanúgy felkészületlenül érte a váltás, és műszaki beállítottságtól, kortól függően tudtak alkalmazkodni az új helyzethez.

Számos kérdés merült fel, amire nem tudtak rutinból válaszolni, és szinte semmi idejük nem volt, hogy utánanézzenek, olvassanak, vagy kikérjék szakértő segítségét.

  • Melyik szoftvert használják? Skype, Meet, Zoom, vagy egy negyediket? Melyik mire jó, mik az előnyök, hátrányok?
  • Hogyan működnek ezek a szoftverek? Hogyan kell kezelni? Mit mondjanak a diákoknak, hogyan segítsék őket a szoftverhasználatban?
  • Hogyan kell órát tartani egy ilyen platformon? Hogyan kezeljék, ha valaki eltűnik, késik, belebeszél, vagy ha a diákok egyszerre beszélnek?
  • Hol a tábla, ami a tanteremben a tanár mögött van? Mivel lehet helyettesíteni?
  • Hogyan feleltessen, adjon ki házifeladatot, és hogyan kérje számon?

 

És ki segíti a távmunkásokat?

Ugyanez történt azokkal a munkavállalókkal is, akiknek munkaköre lehetővé tette, hogy otthonról is dolgozzanak. Náluk is hasonló kérdések merültek fel megfűszerezve a vállalati IT-s policyvel, és a mindig leterhelt IT-s támogatással.

A „távmunkások” és a munkáltatók se tudtak kihez fordulni, nem volt ilyen tananyag, képzés, szakértő a piacon.

 

Vége? Mi lesz utána?

Most, amikor ez a cikk készül, az iskolának vége, a munkahelyeken már lazítanak a szigorításokon, egyre többen térnek vissza az irodába.

De a cégek a kezdeti káoszt követően megtapasztalhatták, hogy milyen távmunkában foglalkoztatni, és biztosak vagyunk abban, hogy a kellemetlen tapasztalatok ellenére több olyan pozitívuma van a homeoffice-nak, hogy sokkal többen fognak a korlátozásokat követően otthonról dolgozni, mint a koronavírus járvány előtt.

Abban is biztosak vagyunk, hogy a külföldi partnerekkel, kollégákkal, csapattagokkal is inkább az online térben történnek majd az egyeztetések.

A koronavírus járvány most éppen lecseng, de az utazással járó ökológiai lábnyom csökkentése egyre több cég számára fontos, és egy közelgő gazdasági válságban se mindegy, hogy egy munkatárs napokig távol van, és utazással tölti a munka idejét, vagy pedig a számítógépe előtt ülve egyeztet a határon, vagy tengeren túli kollégákkal.

 

A távmunka, online munkavégzés hibái

A cégeknek akkor fogja megérni a távmunka, és az online meetingek felkarolása, ha azok a hibák, amik a kezdetekkor előfordultak, többet nem fognak, és ezt csak egy módon lehet elérni: oktatással.

Olyan oktatással,

  • ahol a meglévő tudásunkat fejleszthetjük, és ehhez pluszban még egy online fókuszt is adnak
  • ahol nem csak elméletet adnak át, hanem rutint szerezhetünk
  • ahol nem csak a szoftverekkel foglalkoznak, hanem azzal, miként kell prezentálni a főnökeink, ügyfeleink felé, hogyan kell irányítani a kanapéról egy csapatot, hogyan szervezzük a munkánkat, hogyan kell végig vinni egy projektet.

 

A legjobban saját hibáinkból tanulunk

Mivel a legjobban a saját hibáinkból tanulunk, így rögzül bennünk az információ a legjobban, ezért a megoldás egy olyan gyakorlati képzés, ahol az összes olyan készséget elsajátíthatjuk, begyakorolhatjuk, ami éles környezetben is előfordulhat.

Nem csak azért, hogy mi magunk tudjuk, mit kell csinálni, hanem azért is, hogy ezt a tudást átadhassuk kollégáinknak, hogy az online térben magabiztosan tudjon egy csapat együttműködni.

 

Van ilyen képzés

Pont egy ilyen hiánypótló képzést állított össze a Wieland Kft., aminek a Moderáció, facilitáció a távmunka világában nevet adták, és július 9-én egy ingyenes webináron mutatják be az érdeklődőknek.

A webináron nem csak a képzést mutatják meg, hanem már olyan tudást is átadnak, amit máshol fizetős tanfolyam formájában kaphat csak meg.

Fontos, hogy ez nem csak egy “így használd a szoftvert” képzés, projektvezetési, prezentálási, facilitálási tudást is átadunk, nézd csak meg a tematikánkat

A képzésről és webinárról itt tudhatsz meg többet>

Több mint 10 éve foglalkozom marketinggel, online marketinggel, és 2016 óta online munkaerő toborzással. Ez alatt az időszak alatt munkatársaimmal több, mint 45 000 munkavállalót toboroztunk online eszközökkel megbízóinknak, átlagosan havonta 1145 főt. Még mindig találni munkatársakat, csak jól kell keresni!

You don't have permission to register