
Miért működik az online munkaerő toborzás?
Ha Te HR-es vagy, akkor olyan 99%, hogy valamilyen emberhiánnyal küzdesz.
Már felvetted a kapcsolatot a munkaügyi központokkal, fejvadászokkal, állásportálokkal. Még az is lehet, hogy hirdettél a helyi lapokban, és szerveztél kihelyezett állásinterjút. Ha nagy cégnél dolgozol, akkor egy külön csapat utazza körbe az országot, potenciális munkavállalót keresve.
Valószínűleg már azt is tudod, hogy sem a munkaügyi központok, sem a fejvadászok, sem az állásportálok, sem a többi korábbi “tuti” módszer nem segít megoldani a munkaerő-hiányt. Ráadásul ez a nem-segítség nem is olcsó.
Online toborzás vs. cvonline.hu
Ez a Google Analytics képernyőmentés magáért beszél, de nem hiszem, hogy ezzel újdonságot árulok el Neked, szerintemTe is ezt tapasztaltad.
Kattints a képre a nagyobb méretért, és megtudod, hogy 872 jelentkezőből hány érkezett a CVonline-ról!
De akkor mi a megoldás? Hol lehet munkaerőt toborozni?
Nem máshol, mint az interneten. Az interneten mindenki megtalálható. Igen, mindenki. Na, jó, a felnőtt lakosság csak 79% internetfelhasználó a Hootsuite 2018. januári kutatása szerint, de az végül is mindenki. Aki nem található meg 2018 közepén az interneten, az nagyon nagy valószínűséggel a munkaerő piacra sem integrálható.
Így kijelenthetjük, hogy a magyar munkaképes lakosság 100% megtalálható, és célozható online eszközökkel.
Célzás: mindenki célozható, elérhető
Amikor az interneten böngészünk, akkor nyomot hagyunk magunk után. Egy kattintás itt, egy cikk elolvasása ott, egy ideig megállunk az oldal görgetésével és olvasunk, majd írunk egy e-mailt, vagy üzenünk ismerősünknek a chaten valamit. Ha valamire kíváncsiak vagyunk, akkor az interneten keresünk rá, a megfelelő szavak beírásával. Szinte minden nap, és mindenre az internetet, az internetes alkalmazásokat használjuk.
Ezeket a tevékenységeket az internetes hirdetési rendszerek összegyűjtik, rendszerezik, és amikor hirdetést akarsz eljuttatni 1-1 célcsoportnak, ezek alapján tudod a hirdetésedet célozni.
A meghirdetett állásnak megfelelően be tudunk állítani érdeklődési köröket, végzettséget, sok esetben iskolát is, demográfiai adatokat (kor, nem, lakhely, családi állapot). Így tudjuk elérni, célozni hirdetéseinkkel a potenciális munkavállalókat, így tudunk online munkaerőt toborozni.
Kíváncsi vagy rá, mit gondol Rólad a Google?
Hogy mi a Te hirdetési profilod?
Lépj be a Google fiókodba, majd kattints erre a linkre. Ezt mind korábbi aktivitásod alapján hozták össze. Nagyjából igaz, nem?
Miért működik az online munkaerő toborzás?
Azt már tisztáztuk, hogy mindenki elérhető az interneten, és azt is, hogy célozható is a hirdetési rendszerekkel, nézzük hát, miért működik az online munkaerő toborzás, szemben a korábbi, hagyományos módszerekkel.
Mert teljesen megváltoztak körülmények. 2018 közepe van, és munkaerőhiány, miközben a szomszédos országban a minimálbér 1500 EURO, ahová pillanatok alatt ki lehet jutni, és akár nyelvtudás nélkül is el lehet helyezkedni.
A KSH adatai szerint 2018 első három hónapjában 129 700 volt a betöltetlen álláshelyek száma, de ez a szám a valóságban több lehet. Döbbenetesen magas szám, ráadásul még többen tervezik, hogy a közeljövőben külföldön vállalnak munkát. Egészen pontosan 1,5 millióan.
Ez rengeteg mindent megváltoztat a munkaerő keresésben
Nézzük sorjában, miket:
Ennyi változás még nem elég!
De nem csak azon kell változtatni, hogy hol hirdetünk, hanem a jelentkezési felületeken, és a szövegeken is!
Szóval ma már semmi sem olyan, mint szokott lenni, és várhatóan lesz ez még így sem, látva a tendenciákat, és olvasva a híreket.
A kérdés nem az, hogy lehet-e online toborozni munkatársakat, hanem hogy ki kezdi el előbb, ki keres meg minket előbb? Te, vagy a konkurenciád?
Az oldalt létrehozta, a szolgáltatást végzi az RBL Marketing Kft.
2193 Galgahévíz, Ökofalu dűlő 23/8.