Sikeres PHP programozó toborzás
A szeptemberi sikeres JAVA fejlesztő toborzás után újabb kihívást kaptunk: találjunk egy hónap alatt decemberben PHP fejlesztőt.
Fejlesztőt, azon belül JAVA fejlesztőt nem könnyű találni a piacon, ők a fejvadászok Koh-i-Noor gyémántjai. De a szeptemberi toborzáskor volt egy olyan feltételezésünk, hogy a KATA megszűnése segítheti a munkánkat, ezért pénzügyi kiszámíthatóságra, stabilitásra helyeztük a hangsúlyt.
Decemberi toborzás
Decemberben minden toborzás nehéz, mert ilyenkor mindenki hirdeti a termékét, szolgáltatását. A Facebookon már évek óta több hirdetést akarnak futtatni decemberben, mint ahány hirdetést meg tud jeleníteni a hirdetési rendszer. És ez évről-évre rosszabb, mivel a Facebook felhasználók száma jó esetben is stagnál, de inkább csökken, a hirdetők és a hirdetések száma viszont nő.
Innen szép nyerni, ugye.
Kampány indítása
A toborzásra november elején kaptunk megbízást és az első feladatunk annak kiderítése volt, hogy
- milyen munkahelyet szeretnek, keresnek a PHP fejlesztők
- miért váltana egy fejlesztő, mi az, amit mi ígérni tudunk neki
- miért foglalkozna most decemberben a váltással, amikor ilyenkor a többség vagy vásárol vagy elad karácsonyi ajándékot
Ezekre a kérdésekre a választ a megbízóval és fejlesztőkkel történő beszélgetésekkel próbáltunk megtalálni és ezek alapján
- készítettünk hirdetés képeket,
- írtuk meg a jelentkezési oldal szövegét,
- és a jelentkezési oldal szövege alapján a hirdetési szöveget.
A siker érdekében a megbízót is meggyőztük, hogy vegye kicsit lazábbra a követelményeket, fogalmazzunk meg másképpen követelményeket annak érdekében, hogy minél több jelentkezőt vonzunk be, minél több jelentkező közül tudjon választani.
A toborzási kampány
Feladatunk: több mint 3 éves tapasztalattal rendelkező PHP programozót találni, aki külföldi megrendelőkkel is megérteti magát és januárban kezdeni tud
Kampány időszak: a kampányt 1 hónaposra terveztük, november 21-én indultunk, de már december 13-án leálltuk, mert addigra meg lett a jelölt.
Jelentkezési oldal
A jelentkezési oldal az általunk üzemeltetett online-fejvadasz.hu oldalon hoztuk létre. Ennek elsősorban az az oka, hogy ezen az oldalon már minden mérést beállítottunk, mindent kiteszteltünk, így szinte azonnal kezdhetjük a toborzási kampányokat. Volt olyan, hogy a mérések miatt heteket csúszott a kampány indítása, ezért már csak úgy vállalunk kampányokat, ha mi üzemeltetjük a jelentkezési oldalt.
Maga az oldal végtelenül egyszerű felépítésű, ahol a szövegen és a szöveg tagoláson van a hangsúly.
A jelentkezési oldal korlátozott ideig még elérhető, majd lekapcsolásra kerül: php fejlesztő
A toborzási kampány számai
- A kampány időszaka alatt 3300 látogatója volt a jelentkezési oldalnak.
- A Goolge Ads-ben keresési-, a Facebookon weboldal megtekintésre optimalizált forgalom terelő kampányokat futtattunk.
- Ebből 23-an kezdték el a jelentkezési űrlap kitöltését.
- 18 jelentkező fejezte be a jelentkezést, azaz töltötte ki a második űrlapot, ahol a szakmai kompetenciákról kellett nyilatkozni.
- 12 jelentkező a Facebook hirdetésre reagáltva érkezett.
- 4 jelentkező direkt látogatta az oldalt, vélhetően megkapták valakitől a linket.
- 1-1 jelentkező volt FB megosztásból illetve organikus keresésből.
- A látogatók 60% a Facebook hirdetésből érkezett, 36%-uk a Google hirdetésből, de innen nem jelentkezett senki, igaz, a Google-t elég hamar leállítottuk, miután látszott, hogy a Facebook sokkal jobban teljesít.
Rönky Balázs
Az online-fejvadasz.hu oldalt és a toborzási szolgáltatást üzemeltető RBL Marketing Kft. vezetője
06 30 6803903
ronky.balázs@rblmarketing.hu